20.november, kolmapäev

Ajavahe võimaldas hommikul ennast välja magada ja ärgata kohaliku aja järgi üsna vara. Sõime hotellirestoranis hommikusöögi ja läksime linna avastama.  Piirkond, kus me elame on Estrela. See ei ole päris turistipiirkond, siin elavad inimesed, on kool, lasteaed ja palju erinevaid söögikohti. Hommikune rutiin kohalike jaoks võtta kohvikus enne tööleminekut väike kohv (espresso), mida tihti juuakse kas püstijalu leti juures. Teenindus käib tohtult kiiresti ja teenindajad teavad juba sisse astujaid nähes, mida nad tellivad.
Jalutasime kuni jõudsime Portugali Riigikogu hooneni ja nautisime Portugali arhitektuuri ja ilusat ilma (hommik oli päikseline ja soe).
Meie teele jäi mõnus park Jardim da Estrela. Pargis oli lopsakas loodus, linnud ja päris palju inimesi, kes erinevalt aega veetsid. Üks grupp õpilasi oli välja tulnud õppima. Tundus, et park oli avatud klassiruumiks. Pille sai videosse lõigu, kus nad laulavad ja pärast laulu läksid õpilased grupiti mingeid ülesandeid lahendama.

Nägime sõtmas armast vanaaegset trammi (nr 28), mis on üks Lissaboni vaatamisväärsusi. Puust tramm veereb läbi Lissaboni kaunite ajalooliste
tänavate

Lihakoka õpilane Pille sattus ka lihapoodi, kus müügil jänesed (või küülikud?).

Kell 11.00 olime tagasi hotellis ja läksime kohtuma Pauloga.Kõigepealt saime kokku kooli direktoriga. Rääkisime meie reisi eesmärkidest ja Portugali koolist. Ja siis näitas Paulo meile koolimaja ning rääkis kuidas asjad käivad. Koolis on umbes 500 õpilast, kes õpivad 5.tasemel. Osad õppekavad on ka inglisekeelsed. Õppemaks on õpilasele umbes 150€ kuus.

Paulo oma töökabinetis...

Ühes rühmas on umbes 24 õpilast. Huvitav on köögivahendite kasutamine praktilistes tundides. Igal rühmal on oma käru, milles vajalikud töövahendid. Meile tundus neid vahendeid vaadates, et neid on üsna vähe. Meie küsimuse peale selgitas õpetaja, et see on üks õppe-eesmärke - õpilaste jaoks on vaja aru saada sellest, et köögivahendeid ei pea olema ohjeldamatult, vaid neid peab vajaduse korral pesema ja oma tööd planeerima. Peale selle aitab selline olukorra tekitamine kaasa asjade hoidmisele ja kogu rühm vastutab selle eest, et praktilise tunni lõppedes oleksid kõik asjad kärus tagasi. Kui midagi õppeaja lõpus puudub, peavad rühma õpilased selle ostma.
Õpilased kannavad koolis koolivormi.  Igas semestris on õpilastel 2 nädalat praktikaaega, milles 1 nädal on koolipraktikat ja 1 nädal hotellis (mis asub kõrvalmajas).
Joogiõpetuse tunnis õppisid kokaõpilased Portugali vahuveini ja toidu sobitamist.

Õhtupoolikuks olid meie võõrustajad teinud meile üllatuse ja tellinud "neljarattalise" koos linnagiidi Helenaga. Sõitsime 4 tundi mööda Lissaboni vaatamisväärsusi ja saime teada linna ajalugu enne kristust ja pärast kristust. Oli huvitav ja õpetlik.

Meie sõidu algus "neljarattalise" ja Helenaga.

Sarnane linnak nagu meil Telliskivi loomelinnak. Seinapeal kunstiteos tehtud taaskasutatud jäätmetest (Putukas)
 Veel LX Faktory pilt
 Maitsesime Lissaboni tunnusmaitset Pastéis de Belém
Õhtu lõpetasime kala ja mereanni restoranis Sea Me. Maitsesime Portugali austreid, habemenoakarpe ja värskelt grillitud merikeelt. Oli maitsev!